Det fins mange ulike metoder man kan benytte seg av i undervisningen. det å lage radioprogram er absolutt noe som fenger, og her fins det ingen aldersgrense.
I småskolen kan elevene delta med å snakke eller synge, og det fins mange spennende prosjekter å jobbe med. På mellomtrinnet kan elevene deles i grupper som gis ulike oppdrag, og her kan elevene delta selv med å finne lydeffekter, forfatte intervjuer eller tekster, og være med på å bestemme sammensetningen av sitt innslag.
I ungdomsskolen kan oppgavene gjøres friere, men det bør kanskje være innenfor et bestemt tema, slik at opplegget ikke glipper. Her kan man stille strengere krav hva som skal være med i oppdraget og vurdere elevene etter innsats og resultat.
Det er meningen at elevene skal vurderes etter hva de "presterer" muntlig, og her fins det virkelig et middel for å oppnå dette. Hva som skal vurderes og hvordan dette vurderes er noe man bør gjøre klart for elevene når oppdraget gis.
I småskolen kan elevene delta med å snakke eller synge, og det fins mange spennende prosjekter å jobbe med. På mellomtrinnet kan elevene deles i grupper som gis ulike oppdrag, og her kan elevene delta selv med å finne lydeffekter, forfatte intervjuer eller tekster, og være med på å bestemme sammensetningen av sitt innslag.
I ungdomsskolen kan oppgavene gjøres friere, men det bør kanskje være innenfor et bestemt tema, slik at opplegget ikke glipper. Her kan man stille strengere krav hva som skal være med i oppdraget og vurdere elevene etter innsats og resultat.
Det er meningen at elevene skal vurderes etter hva de "presterer" muntlig, og her fins det virkelig et middel for å oppnå dette. Hva som skal vurderes og hvordan dette vurderes er noe man bør gjøre klart for elevene når oppdraget gis.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar