Noen få skoler har begynt med mappevurdering av sine elever. Hvordan skal vi vurdere det stoffet elevene presenterer i en digital mappe? Skal vi legge mest vekt på elevenes evne til å bruke et godt språk, skrive kreative og intressante tekster, evne til samarbeid med andre på gruppene (ved gruppearbeid) eller individuelt arbeid, bruk av digitale verktøy, innhenting av informasjon fra lærebøker, nett el.?
Hva mener dere bør bli vurdert i en slik digital mappe? Lay out og bilder? Hva med elevens refleksjon og utvikling underveis?
Hva mener dere bør bli vurdert i en slik digital mappe? Lay out og bilder? Hva med elevens refleksjon og utvikling underveis?
2 kommentarer:
Når muligheter for vurdering blir så tydelige og så mange må man vel velge ut noe, og gjøre eleven oppmerksom hva man ser mest på i "denne" oppgaven.
Ja, det har du vel rett i :-)Kravene må vel også endres etter elevenes kompetansenivå og digitale erfaring.
Legg inn en kommentar